سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی خاک در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن قبل از ساخت و ساز

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در تعدادی از استان ها خاک سنجی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن به این آزمایشگاه جهت بررسی کیفیت آن هدایت می شود.

مجید کیانپور، مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست با خبرنگاران گفت: با توجه به روش های جدید آزمایش روسازی آسفالت معابر، هزینه های نگهداری گاهی تا 50 درصد کاهش می یابد، به ویژه اینکه منابع مالی ما محدود و محدود است. ما باید، در صورت لزوم، برای بهبود راه های اصلی و شریان ها باید هزینه پرداخت.

وی افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از مسیر تمامی محورهای مورد نظر تصویربرداری کرده و با اسکنر مسیر در حال تصویربرداری است.

سپس داده ها تا نقاطی که بسته به نوع و میزان آسیب در کیلومترهای مورد نظر برای بهبود به کارفرما اعلام می شود، تجزیه و تحلیل می شود.

این کارفرما می تواند مراجع زیرمجموعه وزارت راه و

شهرداری هایی که آزمایشگاه مکانیک خاک را مامور بازرسی سطح جاده کرده اند.

برای بزرگراه ها، این مشکل شامل سرمایه گذاری بزرگراه های خصوصی و دولتی و شرکت های بهره برداری می شود.

کیانپور در ادامه در خصوص بررسی کیفیت خاک در پروژه های نهضت ملی مسکن گفت:

ارسال می شود مشاور این پروژه ها مواردی را برای ما فوروارد می کند و شرح خدمات مهندسی این پروژه مشخص می شود.

همچنین شرایط خاک پروژه را به اطلاع کارفرما می رسانیم.

به گفته این مسئول، در برخی استان ها بررسی خاک پروژه های ساخت مسکن مطابق با اجرای طرح ملی نهضت مسکن به آزمایشگاه مکانیک خاک واگذار شده است که در این استان ها تیم های کارشناسی ما بر اساس پروژه های فنی فعالیت می کنند. .

خدمات ارائه می دهند. به عنوان مثال در استان های مرکزی، زنجان و البرز، بررسی خاک محل پروژه به آزمایشگاه مکانیک خاک ارجاع شد.

وی ارجاع ریزش گودبرداری در بزرگراه تهران - شمال به آزمایشگاه مکانیک خاک یادآور شد: آزمایشگاه مکانیک خاک.

فقط آسفالت معابر بررسی می شود و ریزش گودبرداری ها در حیطه اجرای مشاور پروژه است.

ممکن است در بخشی از پروژه حضور داشته باشیم اما در بخشی دیگر حضور نداشته باشیم. 

کیان پور درباره ورود آزمایشگاه مکانیک خاک به پژوهش خاک پروژه های راه آهن و فرودگاه گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک با توجه به سابقه 7 دهه ای خود در اکثر پروژه های زیربنایی به ویژه پروژه های مربوط به وزارتخانه حضور داشته است.

راه و شهرسازی; در حال حاضر در پروژه های مربوط به وزارت نیرو شامل 5 پروژه آب و سدسازی هستیم. ضمن اینکه در 19 فاز از 23 فاز پارس حضور داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت بیش از 600 نوع آزمایش مربوط به مکانیک خاک را انجام می دهد.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک درباره خصوصی سازی آن گفت: طبق ماده 44 باید تصمیم گیری می شد اما در حال حاضر خبری از واگذاری آن نیست.

ما معتقدیم که این شرکت ممکن است نقش مدیریتی داشته باشد و فعالیت های اجرایی آن محول شود.

به عنوان مثال ما در زمینه تهیه دستورالعمل قیر و آسفالت به عنوان همکار با موسسه ملی استاندارد و سیستم فنی اجرایی فعالیت می کنیم تا در بخش بررسی کیفیت قیر و آسفالت خدمات بی نظیری ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: 500 میلیارد تومان از سایر نهادها مطالبات داریم که به دنبال تسویه مطالبات خود هستیم.