سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش بیش از 6 درصدی تولید گاز از مجتمع پارس جنوبی

مدیرعامل پارس جنوبی از افزایش 6.5 درصدی تولید و تزریق گاز شیرین این مجتمع از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

احمد باهوش مدیرعامل پارس جنوبی گفت: با توجه به تعمیرات اساسی پالایشگاه ها و فازهای پارس جنوبی در سال گذشته توسط شرکت های ایرانی، تولید گاز امروز این مجتمع حدود 60 تا 70 میلیون مترمکعب بیشتر از تعهد شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع پارس جنوبی اولین تولید حداقل 10 میلیون مترمکعبی در روز خود را از اوایل دهه 80 با تولید در فازهای 2 و 3 آغاز کرد و افزود: در حال حاضر 13 پالایشگاه این مجتمع حدود 75 درصد گاز کشور را تولید می کنند. 

در 22 فاز باوش تصریح کرد: با توجه به نقش عمده گاز در سبد انرژی و روند رو به افزایش مصرف گاز در کشور، لازم است ارتباط با صنعت و دانشگاه تقویت شود و فرآیند تولید علمی تر شود تا بتوانیم از این خدا به نحو مطلوب استفاده کنیم. -برکت داده شده مدیرعامل مجتمع گاز یوژن پارس از تولید سنگدانه مرکاپتان با کیفیت جهانی در سال جاری خبر داد و ادامه داد: گوگرد یکی از محصولات این شرکت است.

این مجموعه ای است که علاوه بر مصرف داخلی، صادر می شود. باوش با اشاره به اینکه با توجه به شعار سال، این مجتمع در هر سه حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی از روند مطلوبی برخوردار است.

ادامه داد: امسال این مجتمع گازی موفق به کسب رتبه نخست برای اولین ساخت خود در کشور. مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: اگرچه در سال های اخیر به دلیل تولید بومی و دانش بنیان از وابستگی ما کاسته شده است، اما همچنان وابستگی هایی وجود دارد.

11 میلیارد دلار صادرات

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس انرژی درباره شرایط بزرگترین مجتمع تولید گاز کشور گفت: 150 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری شده و 70 درصد گاز کشور از این منطقه تامین می شود. شحات اسدی در خصوص وضعیت مجتمع های متانولی در این منطقه به یکی از نمادهای مقاومت ایران پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: پارس جنوبی نماد استقلال، خودباوری و خودباوری است.

این پیشرفت است و همه چیز بعد از انقلاب ساخته شد.

این منطقه در نیمه دوم دهه 1970 توسعه یافت و امروزه تمدن عظیم صنعتی در این منطقه ساخته شده است.

اسدی با تاکید بر اینکه 150 میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی پارس سرمایه گذاری شده و 70 درصد گاز کشور از این منطقه تامین می شود، گفت: 50 درصد تولید محصولات پتروشیمی نیز در منطقه است.

ویژه اقتصادی انرژی پارس آماده است.

وی با بیان اینکه یک سوم درآمدهای ارزی کشور از این منطقه است.

افزود: در 10 ماهه امسال مجموع صادرات از این منطقه 11 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.

همه کسانی که شب و روز در این منطقه کار می کنند سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند.

با وجود تنگناهای موجود در منطقه، 26 پروژه به ارزش 21 میلیارد دلار در حال اجراست.