سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمریکا اجرای تحریم ها را تشدید می کند

 رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران گفت: دولت بایدن در اقدامی علیه کسانی که تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنند تردیدی نخواهد داشت.

رابرت مالی در پی تحریم‌های جدید واشنگتن علیه موسسات و شرکت‌های ایرانی و خارجی به بهانه ارتباط با بخش‌های پتروشیمی و نفت ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت: 9 موسسه را در زمینه‌های مختلف تحریم کرده‌ایم که نقش مهمی در تولید نفت دارند.

میلیون ها دلار نفت و پتروشیمی ایران را می فروشند و به خریداران شرق آسیا می رسانند.

مالی افزود: این آخرین نمونه اقدام علیه کسانی است که تحریم ها را دور می زنند.

اقدام امروز علیه افراد مرتبط با شرکت پتروشیمی تریلیونز بود که خود تحت تحریم بود و فروش پتروشیمی ایران به خریداران شرق آسیا را تسهیل کرد. 

و ما مصمم هستیم

«تقویت اجرای [تحریم‌ها] به دلیل تداوم و تحولات نگران‌کننده هسته‌ای ایران.» وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را هدف قرار داده است.

برایان ای. نلسون، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای گفت که ایران به طور فزاینده‌ای به فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی خود به خریداران آسیای شرقی روی آورده است که نقض تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.