سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت های سبدگردان

سبدگردانی فرآیندی است که در آن یک کارشناس سرمایه گذاری بر اساس ویژگی ها، سطح ریسک و سرمایه هر سرمایه گذار سبد مناسبی ایجاد می کند و به طور مستمر آن را رصد و مدیریت می کند. همچنین بسته به تغییر عوامل موثر بر محیط سرمایه گذاری، تصمیمات لازم برای دستیابی به اهداف سبد و افزایش ارزش آن توسط مدیر اتخاذ می شود.

کالج کارگزاری بانک سامان

مزیت اصلی سبدگردانی در استفاده از توان حرفه ای مدیر پرتفوی و مشاوره تیم مدیران سرمایه گذاری است. این عدد کلیه تصمیمات را با دقت و بررسی صورت های مالی و اخبار بازار سرمایه و در واقع ترجیح و تمایز مدیریت سبد  بر سرمایه گذاری های فردی و یا از طریق سایر نهادهای بازار سرمایه اتخاذ می کند. دروغ.

سبد گردانی

در فرآیند مدیریت پرتفوی برای هر سرمایه گذار به طور جداگانه پرتفویی تشکیل می شود که ترکیب آن بسته به میزان ریسک پذیری سرمایه گذار و نظر شخصی وی در مورد سرمایه گذاری تعیین می شود. این یک تفاوت مهم در مدیریت پرتفوی است و در این حالت سرمایه گذار مالکیت مستقیم دارایی های سبد را دارد. کارمزدها و ساختار هزینه مناسب تر از دیگر مزایای مدیریت پرتفوی است.

در یک تعریف ساده تر، در سبدگردانی، یک شخص حقوقی متخصص در بورس که به آن سبدگردان می گویند، با سرمایه گذار قرارداد منعقد می کند و در قالب این قرارداد، سبدی از انواع اوراق بهادار را تشکیل می دهد. برای سرمایه گذار و از طرف خودش که به موجب آن این سبد به طور مستمر مدیریت می شود و کارگزار پرتفوی بابت این خدمات از سرمایه گذار کارمزد دریافت می کند.

آموزش بورس: از این رو شرکت های سبدگردان سرمایه گذاری دارای نیروهای متخصص در حوزه بورس هستند و به عنوان نمایندگان سرمایه گذاران اقدام به تشکیل و مدیریت سبد سرمایه گذاری برای آنها می کنند. لازم به ذکر است شرکت های سبدگردان برای فعالیت خود ملزم به اخذ مجوز از سازمان بورس هستند و لذا عملکرد آنها تحت نظارت این سازمان می باشد.

کالج کارگزاری بانک سامان

بر اساس مقررات، سبدگردان موظف است قبل از تشکیل سبد سرمایه گذاری، میزان تحمل ریسک فرد را ارزیابی کرده و با توجه به میزان تحمل ریسک سرمایه گذار، سبد سرمایه گذاری را تشکیل دهد. به عنوان مثال، برای فردی که قدرت ریسک پذیری کمتری دارد، مدیر پورتفوی عمدتاً سهام و اوراق قرضه ای را خریداری می کند که بازده ثابتی دارند و مقدار کمتری از سرمایه فرد را به سهامی که ریسک بالاتری دارند اختصاص می دهد. در حالی که بخش عمده ای از پرتفوی ریسک پذیر را سهام تشکیل می دهد.

شرکت های جابجایی

کارگزار موظف است قرارداد خاصی را برای ارائه خدمات منعقد کند. در این قرارداد مواردی مانند میزان تعهدات مدیر سبد در قبال سرمایه گذار، میزان کارمزدی که سرمایه گذار باید به مدیر پرتفوی برای دریافت خدمات بپردازد و نحوه گزارش مدیر پرتفوی به سرمایه گذار را مشخص می کند.

لازم به ذکر است میزان کارمزد خدمات سبدگردانی بر اساس توافق سرمایه گذار و سبدگردان و در سقف تعیین شده توسط سازمان بورس در قرارداد تعیین می شود. همچنین میزان سرمایه شخصی برای استفاده از خدمات مدیریت سبد کالا باید حداقل 10 میلیون تومان باشد.

https://college.samanbourse.ir